Sunday, June 23, 2013

I'm Back

Bismillahirrahmanirrahim

Alhamdulillah setelah menempuhi perjalanan selama 10 jam, tepat jam 12.00 tengah malam saya selamat sampai ke rumah. Terima kasih abe driver sebab hantar sampai depan rumah. Bila masuk bilik sendiri baru terasa kepenatan yang amat, no time for myself....kesian wahai diriku.....sabar yer, nanti kita refresh balik. Sabar itu kan INDAH.

Tak sangka bengkel yang saya hadiri ni sangat menyeronokkan."Bengkel Penulisan dan Penyuntingan Kreatif"....lari ckit dari skop tugas but i'm so excited coz memang kena dengan minat hehe. Overall this course is very good....penceramah dan peserta pun very friendly and sporting. Kami kursus secara santai je. Bila masuk bengkel ni baru kita tahu rupanya banyak kesilapan yang sering kita buat dalam penulisan seperti surat, memo, minit mesyuarat dan sebagainya. Sebagai contoh perkataan tengah hari, sering kita tulis dekat tengahari tapi yang betulnya tengah hari.


Back to the story, kami bertolak dari Hotel Sentral, Melaka kul 2 petang. Sampai Merapoh, abe driver kata nak makan mee di Fz Mee kat Gua Musang (dup tersentak) sebab sekian lama saya tidak singgah 'lama' kat Gua Musang. Takpelah dah dia nak makan kan....i follow je hehe. Lagipun dah lama tak makan kat situ. Dulu kedai ni lah tempat saya n Nurul selalu lepak sebab makanan dia sedap terutamanya mee goreng basah. I'm really miss that moment....amat-amat rindu. 


Menghayati pemandangan indah Gua Musang di waktu malam, hati ini tidak mampu menahan sebak. Segala kenangan suka duka terimbas kembali. Sungguh saya amat-amat rindu Gua Musang. Rindu pada segala-gala yang pernah saya lalui. Melihat sign board Taman Wangi pun hati ni tak boleh menahan sebak apatah lagi memandang ofis lama. Siap ada pokok ICT lagi kat pintu gerbang.....cantik Gua Musang sekarang. Rindu kenangan kat rumah sewa bersama housemate, rindu lepak kat tasik, rindu saat berada di ofis lama dan rindu segala-galanya namun apakan daya tanggungjawab saya lebih besar di sini, di rumah tempat asal-usul. 

Inilah hakikat kehidupan, tidak semestinya apa yang kita mahu kita akan dapat. Walaupun hasrat hati nak menetap di Gua Musang tapi ALLAH lebih mengetahui apa yang terbaik untuk hamba-hamba-Nya. Hati ini meyakini semua akan indah pada akhirnya.....In Shaa Allah.

No comments:

Post a Comment