Tuesday, June 11, 2013

Berjuang......Memang Susah

Bismillahirrahmanirrahim

Berjuang.......semua orang pernah berjuang tak kira kecil atau besar dugaan yang ditanggung. Selagi kita bernafas, selagi itu kita akan diuji. Tiada perkara yang senang dicapai dalam sekelip mata. Untuk mendapatkan sesuatu hasil yang membahagiakan pasti perlu menempuh onak dan duri. Saya banyak belajar dari ujian yang ALLAH beri. Semuanya untuk kebahagian hamba-hamba-NYA di dunia dan akhirat. Setiap apa yang berlaku pada kita datang beserta hikmah. ALLAH tidak menjadikan sesuatu itu dengan sia-sia. Pergilah bersembunyi di ceruk mana pun tetapi ALLAH tetap melihat luar dan dalam dirimu kerana semuanya berada dalam genggaman-NYA.....Subhanallah.

Hidup ini ada putarannya, ada masa kita ketawa riang dan mungkin dalam sekelip mata tawa itu hilang kerana datangnya duka. Dalam kita berjuang datang dugaan samada dari mereka yang tidak senang dengan perubahan kita ataupun dari sesiapa sahaja. Bagiku biarlah orang mengata apa saja yang mereka suka. Aku tak mampu untuk memuaskan hati semua orang. Apa yang ada dalam hati aku......cukup hanya ALLAH yang tahu.



Perlukah aku menjelaskan segala-galanya kepada orang yang tak pernah mahu 'menilik' kesilapan sendiri dan hanya tahu menuding jari menyalahkan aku sepenuhnya? Perlukah aku mengambil peduli dengan kata-kata yang tidak masuk akal langsung? Perlukah aku menurut kata-kata yang tidak akan memberi manfaat padaku? The answer is NO!! segala yang berlaku telah mengubah aku menjadi lebih berani dan kuat......aku takkan sesekali mengalah seperti dulu. Aku tinggalkan segala-gala yang aku sayang.....peritnya hanya Tuhan yang tahu. Aku rindu diri aku yang dulu......amat-amat rindu.



Kini aku hanya mahu jalani hari-hariku dengan penuh ketenangan dan enggan peduli lagi masa lalu yang menyakitkan. The past is past.....no matter what.......i have to be strong!




No comments:

Post a Comment