Tuesday, April 16, 2013

Berubahkah aku

Bismillahirrahmanirrahim
(Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani)


Detik semakin berlalu
Usia makin meningkat
Bererti ajal makin mendekat
Ya ALLAH.......lekanya aku menghirup nikmat-MU
Tanpa mempedulikan-MU saat aku senang
Sedangkan semua itu nikmat dari-MU
Tapi aku mencari-MU saat susah menjengah
Tidak malukah aku
Ya ALLAH Ya Rahman Ya Rahim
Sucikanlah roh ku
Bersihkanlah noda yang melekat di jasad dan rohku ini
Ya ALLAH sungguh Engkau Maha Mengetahui
Yang tersembunyi mahupun yang nyata





Berubahkah aku hanya bila ada sesuatu
Terus aku pulang pada sikap sebelum kuberubah
Hanya sekedar sesuatu tak berapa lamapun itu
Jarang kuterendap dalam sikap dimana kuberubah
Tuhan aku hanya manusia 
Mudah berubah lagi dalam sekejap
Tuhan aku ingin berubah
Dan kubertahan dalam perubahanku